2018-2019 TAO támogatás

2018. HOGYAN TÁMOGATHATJA A SPORTSZERVEZETEKET ÚGY, HOGY MINDENKI NYERJEN VELE? 
A 2011-es év, törvényi változásai – amiket az Európai Unió is elfogadott – lehetővé tették, hogy a nyereséges vállalkozások társasági adójukkal támogassák a látvány-csapatsportágak képviselőit. A rendszer egyszerre biztosít előnyöket a sportegyesületeknek és a támogató cégeknek is. A rendszer jogszabályi hátterét a 1996. Évi LXXXI. Törvény a társasági adóról és az osztalékadóról, valamint a Kormány 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelete a látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól biztosítja. 
 
Ez alapján az sportszervezetnek 2011. július 1. óta nyújtott támogatás kettős kedvezményt jelent, vagyis a támogató csökkentheti a támogatás összegével 
• adóalapját, és 
• adóját is. 
 
EZT HÍVJÁK ADÓKEDVEZMÉNYES TÁMOGATÁSNAK! 
 
Nem minden cég számára kedvező ugyanakkor az adóalap csökkentés, hiszen EBIT rontó tényező, negatívan befolyásolja a tőzsdei értékindexet, esetleg belső érdekeltséggel ütközik. 
 
2015. január 1-től mód nyílt egy olyan „támogatási” lehetőségre, amely alapján a Támogató nem csökkenti az adóalapját, de hozzájut a jelentős kedvezményhez! 
 
Erről a módszerről, az ADÓ-FELAJÁNLÁSSAL TÖRTÉNŐ TÁMOGATÁSRÓL a TÁJÉKOZTATÓ második fejezetében írunk.
 
I. FEJEZET: TÁMOGATÁS ADÓKEDVEZMÉNY IGÉNYBEVÉTELÉVEL 
Először a Támogatók és a támogatott sportszervezetek számára 2011 óta fő elemeiben változatlan támogatási rendszerről írunk. A gyakorlatban az ilyen módon nyújtott támogatást adóoptimalizálásnak hívják, hiszen a támogató adózott nyeresége a támogatási összeg adótartalmával nő. 
 
Amennyiben tehát egy 
• nyereséges cég, 
• sportszervezetet támogat, 
• növeli az adózás utáni eredményét! 
 
Miért érdemes élni ezzel a mindenki számára csak előnyt tartalmazó támogatással? 
A lehetőség kihasználása 
• a menedzsment felelőssége, és 
• egyben a tulajdonosok érdeke. 
 
Az adóoptimalizálás mellett a társasági adó közvetlen átirányítása is kiemelkedő szempont, amely segítségével a tulajdonos kétszeresen jól jár: 
• az adókedvezmény növeli a vállalkozás kasszáját, 
• a támogatás nyújtással, új forrás bevonással színesítheti, segítheti és szabályozhatja a sportéletet!
 
Nézzük a részleteket: 
 
1. KI TÁMOGATHAT? 
A szabályozás keretein belül támogatást nyújthat minden olyan, a Tao. tv. 1 hatálya alá tartozó magyar vállalkozás, mely társasági adó befizetési kötelezettséggel bír. Ez a társaság a közvetlen kedvezményezett. „Kedvezményezettek. Az adócsökkentés közvetlen kedvezményezettjei az adományozó társaságok.” (EU) 
 
2. KIT TÁMOGATHAT? 
Ez a kedvezmény kizárólag a látvány-csapatsport egyesületei, a látvány-csapatsport fejlesztése érdekében létrejött közhasznú alapítvány, továbbá az országos szakszövetségek és a Magyar Olimpiai Bizottság részére szól. A látvány-csapatsportágak a következők: labdarúgás, kosárlabda, jégkorong, kézilabda, vízilabda és a röplabda. A támogatható szervezeteket Támogatási Igazolás birtokában lehet támogatni. 
 
3. HOGYAN TÁMOGATHAT A CÉG?
 A támogatás kapcsán közvetlen szerződéses jogviszony jön létre a Támogató és a Támogatott között. A támogatás lehet pénzbeli támogatás, juttatás, véglegesen átadott pénzeszköz és térítés nélkül átadott eszköz könyv szerinti értéke és térítés nélkül nyújtott szolgáltatás bekerülési értéke.
 
4. HOGYAN CSÖKKENTHETŐ AZ ADÓ? 
A Támogató a Tao. tv. rendelkezése szerint csökkentheti a befizetendő társasági adóját, és legkésőbb a december 20-án esedékes adófeltöltésnél számolhat vele. 
22/C. § (2) Az adózó a (3) bekezdés szerint a részére kiállított támogatási igazolásban szereplő összegig - döntése szerint - a támogatás (juttatás) adóéve és az azt követő adóévek adójából, de utoljára a támogatás (juttatás) naptári évét követő nyolcadik naptári évben lezáruló adóév adójából - feltéve, hogy a támogatási igazolás kiállítására irányuló kérelemnek a támogatás igénybevételére jogosult szervezet általi benyújtásakor az adózónak nincs lejárt köztartozása - adókedvezményt vehet igénybe, függetlenül attól, hogy e támogatással nem növeli adózás előtti eredményét az adóalap megállapításakor. 
Bár minden cég számára az adóév végén látható az éves adófizetési kötelezettség, de nem kell megvárni a december 20-át, mert adóelőleg mérséklés esetén (a NAV-hoz benyújtott és jóváhagyott adóelőleg-mérséklési kérelem alapján) már az adóelőleg is csökkenthető, vagy a naptári évtől eltérő üzleti évben dolgozó vállalkozások esetében a társasági adó feltöltésének rájuk vonatkozó időpontját lehet figyelembe venni. 
A Támogatási igazolási kérelmet benyújtást követő 8 naptári napon belül állítja ki az illetékes Szakszövetség. 
(3) Az adókedvezmény támogatási igazolás alapján vehető igénybe. Az adókedvezmény igénybevételének feltétele, hogy az adózó - jogszabályban meghatározottak szerint - a) a támogatási igazolásban szereplő összegű támogatást és a (3a) és (3b) bekezdésben meghatározott kiegészítő sportfejlesztési támogatást (a továbbiakban: kiegészítő sportfejlesztési támogatás) a (3a) bekezdés szerint arra jogosult szervezet számára átutalja, valamint b) a támogatás és a kiegészítő sportfejlesztési támogatás átutalásának megtörténtét az állami adóhatóság részére - a (3d) bekezdés figyelembe vételével - bejelentse. A bejelentési kötelezettségnek az Adóhivatal által kiadott SPORTBEJ nyomtatványon szükséges eleget tenni, az átutalától számított 30 napon belül.
 
5. MEDDIG VEHETŐ IGÉNYBE AZ ADÓKEDVEZMÉNY? 
A Támogató lehetőségeit növeli az, hogy a Támogató, a részére kiadott támogatási igazolásban szereplő összegig a támogatás juttatásának adóéve és az azt követő nyolc adóév adójából veheti az adókedvezményt igénybe. A támogatási program nem egyszeri alkalmat teremt meg, hanem egy több éven át tartó, vagyis az üzletpolitika, stratégia részévé tehető elemet hozott létre. 
Az időbeli hatály a Támogató és a Támogatott között létrejött támogatási szerződés megkötésének függvénye, így a Támogató szervezetek a támogatás juttatásának adóéve és az azt követő nyolc adóév adójából vehetik igénybe az adókedvezményt, vagyis gyakorlatilag 2018-as támogatás esetén akár még a 2026-os beszámolóban is lehet érvényesíteni a támogatás adócsökkentő szerepét. 
 
6. HOGYAN CSÖKKENTHETŐ AZ ADÓALAP? 
A támogatás költségként leírható, ezáltal csökkenti az adóalapot. 
Az adóalap csökkentésére vonatkozó szabályokat a Tao. tv. 3. számú melléklete „B” fejezete (A vállalkozási tevékenység érdekében felmerülő egyes költségek, ráfordítások) tartalmazza: 
A 8. § (1) bekezdés d) pontjának alkalmazásában a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült költségnek, ráfordításnak minősül különösen: 
15. az adóévben visszafizetési kötelezettség nélkül adott támogatás, juttatás, véglegesen átadott pénzeszköz, a térítés nélkül átadott eszköz könyv szerinti értéke, az adózó által ellenérték nélkül átvállalt kötelezettségnek az adóévi adózás előtti eredmény terhére elszámolt összege, az adóévben térítés nélkül nyújtott szolgáltatás bekerülési értéke, valamint e juttatásokkal kapcsolatban ráfordításként elszámolt általános forgalmi adó, ha az adóévben visszafizetési kötelezettség nélküladott támogatásra, juttatásra a 22. § (1) bekezdése vagy a 22/C. § (1) bekezdése alapján került sor. 
A Támogatott szempontjából a korlátot a Szakszövetség által előzetes kiadott Határozatban foglaltak határozzák meg. 
 
7. MEKKORA LEHET A TÁMOGATÁS ÖSSZEGE? 
Az adható és befogadható támogatás mértékét a Támogató és a Támogatott oldaláról is jogszabályok határozzák meg. A Támogatók esetében a fizetendő adóhoz köti a támogatás mértékét a jogszabály. 
Az adókedvezmények igénybevételének szabályai 
23. § (2) A számított társasági adóból – legfeljebb annak 80 százalékáig – érvényesíthető a 22/B. § alapján fejlesztési adókedvezmény. 
(3) A (2) bekezdés szerint igénybe vett adókedvezménnyel csökkentett adóból – legfeljebb annak 70 százalékáig – érvényesíthető minden más adókedvezmény. 
(4) Az adókedvezmény adóvisszatartás formájában vehető igénybe. 
A támogatás azonban több éven át leírható, vagyis a 70 %-os korlát csak az adott évi leírhatóságot jelenti, de nem a támogatás mértékét korlátozza! 
Amennyiben a Támogató üzletpolitikája megkívánja, pénzügyi helyzete megengedi, előre is gondolkodhat, és az éves leírható kereten felül akár az adott évben „túltöltheti” adóját, előre garantálva a későbbi adókedvezményét. 
 
8. MIT NEM KAPHAT A TÁMOGATÓ A TÁMOGATÁSÉRT? 
Az alaptámogatásért cserébe a Támogató – tekintettel arra, hogy a Támogató az elsődleges kedvezményezett - az adóelőnyön kívül semmilyen egyéb előnyhöz nem juthat.
 
9. VÁLTOZÁS 2013. JÚLIUS 1-TŐL; KIEGÉSZÍTŐ TÁMOGATÁS! 
Mint azt a 4. pontban jeleztük, a Támogatási igazolás kiadásának feltétele 2013. július 1-től a kiegészítő támogatás megfizetése. A látvány-csapatsport támogatásával összefüggésben a kiegészítő támogatást előíró szabályokat első ízben a 2013/2014-es sportfejlesztési időszakban nyújtott támogatásokra kellett alkalmazni. 
A kiegészítő támogatás ugyan csökkenti az adóelőnyt, de még mindig tartalmaz a támogatás összegéhez viszonyítva adónyereséget. 
 
10. ÖSSZEFOGLALVA MIRE SZÜKSÉGES KÜLÖNÖSEN FIGYELNI A TÁMOGATÁS SORÁN? 
Sporttámogatási rendszer egy logikusan felépített támogatási forma, amiben az egyes lépések követik egymást. Ezen lépések felcserélésére nincs lehetőség, így az alábbi sorrendet követve lehet szabályosan támogatást nyújtani: 
- megállapodás megkötése a Támogatott sportszervezettel 
   o szándéknyilatkozat 
   o együttműködési megállapodás 
   o kiegészítő sportfejlesztési támogatás 
- Támogatási Igazolás kiállítása a Szakszövetség részéről 
- Támogatás utalása a Támogatási Igazolás alapján 
- Az utalás tényének bejelentése az Adóhivatal részére, az utalást követő 30 naptári napon belül
 
 
 
II. FEJEZET: AZ ADÓ-FELAJÁNLÁS RENDSZERE, MINT VÁLASZTHATÓ ALTERNATÍVA 
Először nézzük meg a párhuzamosságokat, amelyek mindkét támogatási rendszer jellemzői: 
A ki támogathat és kit támogathat kérdésére ugyanaz a válasz. Bármely magyar nyereséges cég, jogszabálynak megfelelt sportszervezetet. 
Arra a kérdésre is pozitív a válasz, hogy megéri-e támogatni. Igen, hiszen a Támogató adójóváírást kap, vagyis növeli az adózott eredményt. 
Nem változik az a feltétel sem, hogy ebben a formában sem lehet ellenszolgáltatást nyújtani, kivéve azt az esetet, ha a kiegészítő támogatásra (a felajánlás 12,5%-a) felek szponzori szerződést kötnek. 
Más ugyanakkor a támogatás módja, vagyis az eljárásrend, a szerződéskötés (felajánlás módja). 
A legfontosabb azonban, hogy a Támogató szempontjából nem kétszeres adóelőny (adóalap- és adócsökkentés) jelenik meg, hanem a „nyereséget” adójóváírás formájában honorálja a rendszer, adott esetben „bőkezűbben”, mint az adókedvezményes támogatást. 
 
Nézzük a szabályokat: 
 
1. MI AZ ADÓ-FELAJÁNLÁS? 
A Támogató a 2017. adóévi, jellemzően havonta, vagy negyedévente fizetendő adóelőleg, adóelőleg-kiegészítés (december 20.), illetve adó (tárgyévet követő év május 31.) meghatározott részéről felajánlást tesz, úgy annak a sportszervezet számára történő juttatását az adóhatóság teljesíti. 
Tájékoztatónkban az egyértelműség és a felajánló és befogadó közötti lényegesen fontosabb tartalommal bíró kapcsolat jellegére a továbbiakban ahol lehet, a TÁMOGATÁS szót használjuk az adófelajánlás helyett.
 
2. HOGYAN KELL FIZETNI AZ ADÓT? 
A felajánlás (támogatás) nem érinti a Támogató adófizetési, adóelőleg-fizetési kötelezettségét, továbbra is be kell fizetnie minden előírt adót, adóelőleget. 
A bevallások határidőre történő benyújtása és a megfelelően teljesített adófizetés alapfeltétele annak, hogy felajánlott összeget a Támogatott megkapja! 
 
3. HOGYAN TÖRTÉNIK A FELAJÁNLÁS? 
A támogatást egy Rendelkező nyilatkozat (18RENDNY / ’29 (’29EUD, ’71) jelű bevallás RNYIL lapjain) elektronikus úton történő benyújtásával kezdeményezi a Támogató (Adózó). 
Az adózót az így átutalt összegre tekintettel jóváírás illeti meg, amely jóváírás az adózó társasági adó folyószámlájára kerül átvezetésre csökkentő tételként. 
 
4. AZ IGAZOLÁSRÓL. 
A támogatás feltétele a Rendelkező nyilatkozathoz csatolt Igazolás becsatolása, melyet – általános esetben – a Szakszövetség állít ki. Abban az esetben, ha a kedvezményezett a Szakszövetség, akkor az Igazolást a sportpolitikáért felelős miniszter (EMMI) állítja ki. 
Ebben az igazolásban az Szakszövetség, az EMMI hivatalosan nyilatkozik arról, hogy a Támogatott rendelkezik a kinyilvánított támogatási szándék szerinti összeg befogadásához szükséges szabad kerettel.
 
5. A RENDELKEZŐ NYILATKOZATRÓL BŐVEBBEN! 
A nyilatkozattételre három ütemben van lehetőség: 
- az adóelőleg, 
- az adóelőleg-kiegészítés, valamint 
- az adó tekintetében. 
Ez három különféle eljárásrend. 
 
a. Felajánlás az adóelőleg terhére 
A Támogató egyes havi, illetve negyedéves társasági adóelőleg-kötelezettsége legfeljebb 50 százalékának megfelelő részéről rendelkezhet. 
Nem feltétlenül csak azonos összegekről lehet csak rendelkezni, illetve nem kötelező valamennyi adóelőleg-kötelezettség terhére felajánlást tenni! 
Lehet azonban egy nyilatkozatban több adóelőleg terhére nyilatkozatot tenni! 
A Rendelkező nyilatkozat az esedékes adóelőleg-fizetési kötelezettség teljesítésére előírt álló határidőt megelőző hónap utolsó napjáig nyújtható be. 
Az említett nyomtatványon fel kell tüntetni a kedvezményezett szervezet nevét, adószámát, bankszámlaszámát, az egyes adóelőlegek terhére felajánlott összeget, az igazolást kiállító szervezet elnevezését, az igazolás keltét és azonosítóját. 
Az adózó az adóelőleg-nyilatkozatát módosíthatja, egy adóévben összesen legfeljebb öt alkalommal, a soron következő adóelőlegekre tekintettel. Ebbe beleértendő az összegszerű módosítás, az új adó-felajánlás kezdeményezése, adatváltozás, vagyis a Rendelkező nyilatkozat bármely adatának módosítása. 
Visszamenőleg, már befizetett adóról nem lehet rendelkezni! 
A módosítást az adózó az adóelőleg-fizetési kötelezettség utolsó napjáig(!) kezdeményezheti, ugyanazon a nyomtatványon. Fontos érvényességi feltétele, hogy a Támogatónak ne legyen 100 ezer forintot meghaladó összegű, az állami adóhatóságnál nyilvántartott, végrehajtható, nettó módon számított adótartozása.
 
b. Felajánlás az adóelőleg-kiegészítés, az adó terhére 
Amennyiben a Támogató tárgyévben nyújtott támogatások összege alapján rendelkezik még felajánlható támogatási kerettel, vagyis az általa felajánlott és az adóhatóság által átutalt összeg nem éri el a fizetendő adója 80%-át, úgy a Támogató a társasági adóelőleg-kiegészítési bevallási határidő utolsó napjáig ezen bevallásában, illetve a társaságiadó-bevallás benyújtására nyitva álló határidő utolsó napjáig a társaságiadó-bevallásában rendelkezhet. 
Itt is feltétel a 100 ezer forintot meghaladó tartozás nélküliség. 
Eltérés továbbá az is, hogy ezek a Rendelkező nyilatkozatok ellentétben az adóelőleg terhére történő felajánlás nyilatkozataival, az érintett adóbevallás benyújtását követően nem módosíthatók. 
 
6. HOGYAN JUT EL A TÁMOGATÁS A SPORTSZERVEZETHEZ? 
A Rendelkező nyilatkozatok szerinti támogatások összegét az adóhatóság utalja át a sportszervezetnek. Az átutalás feltétele, hogy a Szakszövetség igazolását legkésőbb az egyes adóelőleg kötelezettség teljesítésének időpontjáig vagy az adóelőleg-kiegészítés teljesítésének időpontjáig (december 20-áig), vagy az éves adóbevallás benyújtásáig a NAV rendelkezésére bocsássák.
A NAV a támogatást átutalja: 
• adóelőleg-felajánlás esetén a havonta, illetve negyedévente fizetendő adóelőleg legfeljebb 50 százalékát a havonta, illetve a negyedévente teljesítendő kötelezettség megfizetését követő 15 munkanapon belül, 
• az adóelőleg-kiegészítés, valamint az éves adó terhére tett felajánlás esetén az adóelőlegkiegészítési kötelezettségről szóló bevallás, illetve az éves adóbevallás benyújtását követő 15 munkanapon belül. 
Az adóhatóság az átutalások megtörténtéről és azok összegéről az adózót és a Szakszövetséget az átutalást követő 15 napon belül tájékoztatja. Fontos szabály, hogy a NAV az átutalást csak abban az esetben teljesíti, ha átutaláskor sem a Támogatónak, sem pedig a sportszervezetnek nincs 100 ezer forintot meghaladó összegű, az állami adóhatóságnál nyilvántartott, végrehajtható, nettó módon számított adótartozása. 
 
7. MEKKORA A TÁMOGATÓ HASZNA? 
A Támogatót a felajánlott és a NAV által átutalt összegre tekintettel adójóváírás illeti meg. 
A jóváírás összege 
- az adóelőlegből történő felajánlás és adóelőleg-kiegészítésből történő felajánlás összegének 7,5 százaléka, valamint 
- az éves adó terhére tett felajánlás átutalt összegének 2,5 százaléka. 
Az adójóváírás napja az éves adóbevallás esedékességét követő második naptári hónap első napja. A jóváírásra akként kerül sor, hogy annak összegét az adóhatóság az adózó társasági adófolyószámláján külön csökkentő tételként kimutatja. 
Az adózó a jóváírás összegét egyéb bevételként számolja el, amellyel a társasági adóalap megállapítása során – a bevételként történő elszámolás adóévében – az adózás előtti eredményét csökkenti.
 
 
 
III.NÉHÁNY HASZNOS INFORMÁCIÓ 
 
1. Az adó-felajánlás és az adókedvezmény együttes alkalmazása 
A szabályozás egyértelműen rögzíti, hogy ugyanazon adóév tekintetében a két módon történő támogatás együttesen nem alkalmazható, vagyis nem vehet igénybe adókedvezményt, ha az adófelajánlással él, és ugyanez fordítva is igaz. 
A Támogató tehát eldöntheti, hogy a látvány-csapatsport támogatása alapján (a bevallásában) adókedvezményt kíván érvényesíteni, vagy – az említett kedvezményezett célra jóváírásra jogosító felajánlást tesz. 
Az adózó mindkét jogcím együttes érvényesítésére akkor sem jogosult, ha a látvány-csapatsport támogatása címén adókedvezményre a korábban, a 2018. előtti év(ek)ben – a nyújtott támogatása elszámolásának az adóévében – szerzett jog alapján jogosult, s azzal élni is kíván. 
Megengedett az az eset, hogy az adózó az adóév során adó-felajánlást tesz bármely célra, vagyis jóváírásra jogosulttá válik, és emellett ugyanezen adóévben támogatást is nyújt sportszervezetnek, azonban ez utóbbiak alapján adókedvezményt a támogatásának az átutalása adóévében nem érvényesít, azzal majd a későbbi adóévekben él (amelyekben ugyanakkor felajánlást már nem tehet).
 
2. Mekkora a támogatás adminisztrációs terhe? 
A támogatás bármely formájának igénybevételére a Szakszövetség által kiállított igazolás jogosítja fel a Támogatót. 
Az adókedvezményes támogatás szerződését és az Igazolási kérelem beadásához szükséges valamennyi iratot elkészítjük, a kérelmet beadjuk, gondoskodunk a Támogatási Igazolás megszerzéséről, ami alapján az utalás történhet. 
Az adójóváírás rendszerében nyújtott támogatáshoz kapcsolódóan is elvégzünk minden olyan adminisztratív feladatot, melyet nem kell közvetlenül a Támogatónak végeznie. 
 
ÖNNEK CSAK ALÁÍRNIA KELL! 
 
3. Veszít-e valaki? 
Feltehető az a kérdés, hogy nem szűkíti-e ez a rendszer az állam mozgásterét az adóbevételek csökkentése révén! Meg kell nyugtatnunk minden felelős állampolgárt, vezetőt és adózót, hogy nem! 
Egyrészt amennyiben ez a szempont valós lenne, meg sem születtek volna az ehhez hasonló kedvezményrendszerek Magyarországon, Európában, vagy más kontinenseken. Ezek a támogatási rendszerek léteznek szerte a világon, van, ahol a kultúra, máshol egyéb terület finanszírozásának gyakran legmarkánsabb elemét képviselik. 
Másrészt létezik és működik az úgynevezett multiplikátor hatás! 
Ez azt jelenti, hogy a sportba áramló többletforrás másodlagos adóbevételeket generál, több fiatal sportoló kapcsolódhat be a rendszerbe, több edzőre van szükség, új csapatok jöhetnek létre, új sportpályák épülhetnek. Az elmúlt évek ezt bebizonyították, így a foglalkoztatás bővülése, a munkahelyteremtés, a szolgáltatási kapacitások növekedése, járulékok, adók, a helyi iparűzési adó befizetések révén növekszik az állam és a helyi közösségek bevétele. 
Vagyis bármennyire hihetetlen, mindenki jól jár!
 
4. A támogatási rendszer múltja. 
A sportszervezetek támogatási rendszere 2011 óta folyamatos. 
Éves szinten, az öt látvány-csapatsportban szereplő sportszervezetek, ide értve az érintett szakszövetségeket is, nagyságrendileg 40-50 milliárd forint plusz bevételre tesznek szert. 
 
5. VÉGÜL; MIÉRT JÓ TÁMOGATNI? 
 

„A TAO-ból történő támogatás: egy reálhozammal járó befektetési forma, mögötte határozott társadalmi felelősség vállalással”

 

A Lóci DSE 2018-2019. évi Társasági adó támogatás határozata az alábbi helyen megtekinthető:

A Lóci DSE 2018-2019. évi Társasági adó támogatás határozata az alábbi helyen megtekinthető:

locidse_hatarozat.pdf (874984)

Lóci DSE pályázata az alábbi helyen megtekinthető

locidse_program.pdf (883467)